Menü Bezárás

Tudástár

  1. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

100/1997. (VI. 13.) Korm. rendelet az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról

  1. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről
  2. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról

20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról

230/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a felsőoktatási szakképzésről és a felsőoktatási képzéshez kapcsolódó szakmai gyakorlat egyes kérdéseiről

423/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet a felsőoktatási felvételi eljárásról

8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről

15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről

  1. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről

18/2016. (VIII. 5.) EMMI rendelet – a felsőoktatási szakképzések, az alap- és mesterképzések képzési és kimeneti követelményeiről, valamint a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről szóló 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet módosításáról

  1. évi LXXX. törvény a szakképzésről

11/2020. (II. 7.) Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról

12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról

204/2020. (V. 14.) Korm. rendelet az Arany János Programok megvalósítását szolgáló támogatás és ösztöndíjtámogatás rendjéről és feltételeiről

7/2023. (VIII. 24.) KIM rendelet a 2023/2024. tanév szakképzésben alkalmazandó rendjéről

30/2023. (VIII. 22.) BM rendelet a 2023/2024. tanév rendjéről

Arany János Tehetséggondozó Program – http://www.ajtp.hu/start

Arany János Kollégiumi Program – http://www.ajkp.hu/aktualis

Arany János Kollégiumi Szakiskolai Program – http://www.ajkszp.hu/hireink

Ágazati Készségtanácsok – https://akt.mkik.hu/

Baranya vármegyei pályaorientációs portálok –

Baranya Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat – https://bmpsz.edu.hu/

Baranya Vármegyei Szakképzési Centrum – https://szakkepzesbaranya.hu/

Bázisiskolai Programhttp://bip.ujnemzedek.hu/

CEDEFOP – https://www.cedefop.europa.eu/hu és aloldalai:

Duális szakképzési portál – https://dualis.mkik.hu/

Duális felsőoktatási portál – http://www.dualisdiploma.hu/

Európa oktatás: https://www.europaoktatas.hu/#

European Commission – https://commission.europa.eu/index_en

European Education Area, Szakképzési kezdeményezések – https://education.ec.europa.eu/hu/education-levels/vocational-education-and-training/about-vocational-education-and-training

European Education Area, Felnőttképzési kezdeményezések: https://education.ec.europa.eu/hu/education-levels/adult-learning/adult-learning-initiatives.

European Lifelong Guidance Policy Network (ELGPN) – http://www.elgpn.eu/

EPALE pályaorientáció és pályatanácsadás – https://epale.ec.europa.eu/en/private/palyaorientacio-es-palyatanacsadas

Európai Szakképzési Hét – https://szakkepzesihet.hu/

Euroguidance Network – https://euroguidance.eu/

Euroguidance Hungary – https://euroguidance.nive.hu/

European Training Foundation – https://www.etf.europa.eu/en

Építsd a jövőt – Építőipari Szakmai Találkozó – https://www.epitsdajovod.hu/

Felnőttképzési adatszolgáltatási rendszer – https://far.nive.hu/kezdolap

Felsőoktatási portál – https://www.felvi.hu/

Felzárkózó Települések Program – https://fete.hu/

Gazdaság és Vállalkozáskutató Intézet – https://gvi.hu/

Glossary of Career Development – ">https://ceric.ca/glossary-of-career-development/?utm_source=activetrail&utm_medium=email&utm_campaign=

International Labour Organization – https://www.ilo.org/global/lang–en/index.htm

Innovatív Képzéstámogató Központ Zrt. – https://ikk.hu/ és aloldalai:

Internet alapú Szakképzési Integrált Információs Rendszer – www.isziir.hu

Investing in career guidance – (UNESCO, EC, OECD, ILO, ETF, CEDEFOP) – https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000371414

Magyar Kereskedelmi és Iparkamara – https://mkik.hu/

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara pályaorientációs portálja –  https://szakmavilag.hu/

Magyar Képesítési Keretrendszer – https://www.magyarkepesites.hu/

Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztálya – https://pedagogiai-tarsasag.hu/category/szakosztalyok/palyaorientacios-szakosztaly/

Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztályának eseményei – http://llg.hu/

Magyarországi Tanodahálózat Egyesület – https://tanodahalozat.hu/

McKinsey & Company – https://www.mckinsey.com/

Mi a pálya? – Műszaki pályaválasztó fesztivál – https://miapalya.mee.hu/index.php

Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat – https://nfsz.munka.hu/

Nemzeti Pályaorientációs Portál – https://palyaorientacio.nive.hu/

Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal – https://www.nive.hu//

OECD – https://www.oecd.org/

Oktatási Hivatal – https://www.oktatas.hu/ és aloldalai:

Oktatás és szakképzés az Európai Unióban – https://www.europarl.europa.eu/factsheets/hu/sheet/139/oktatas-es-szakkepzes

PályaNET – Pályaválasztási tanácsadó portál – http://palyanet.kontaktalapitvany.hu/

Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara YouTube csatornáján a pályaorientációs lejátszási lista – https://www.youtube.com/playlist?list=PLWFfiZGsM8HdT5fqk6OewJDSaDdNRU_NL

Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara YouTube csatornáján a Tanulj piacképes szakmát lejátszási lista – https://www.youtube.com/watch?v=VC1S0NrS2wQ&list=PLWFfiZGsM8HcdHZ4jo4yEOoh3rO8o1D4j

Új Patrónus Program – https://www.kormanyhivatal.hu/hu/baranya/hirek/elindult-az-uj-patronus-viii-elnevezesu-munkaeropiaci-program

Szakma Sztár Fesztivál – https://szakmasztar.hu/

Szakmák éjszakája – https://szakmakejszakaja.hu/

TechCsajok – https://www.techcsajok.hu/

Tanítsunk Magyarországért Program – https://www.tanitsunk.hu/  

Tempus Közalapítvány – https://tka.hu/

The International Centre For Career Development And Public Policy – https://www.iccdpp.org/

UNESCO – https://www.unesco.org/en

World Economic Forum – https://www.weforum.org/ ; https://www.weforum.org/agenda/education

World Skills Hungary – https://worldskillshungary.hu/

Szakirodalom:

  1. Borbély-Pecze Tibor Bors: A pályaorientációs szakpolitika fejlesztésének összetett kihívásai, Munkaügyi szemle, 2022. október, 1-3. oldal. Utolsó letöltés: 2023.10.25.
  2. Borbély-Pecze Tibor Bors: A pályaválasztás fogalmának változásai Magyarországon, in Trencsényi L. (szerk.), Méltón a 125 évhez: Tanulmánykötet a Magyar Pedagógiai Társaság jubileumára, 129-138. oldal. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, 2016. Utolsó letöltés: 2023.10.25.
  3. Borbély-Pecze Tibor Bors: A szakképzés és a pályaorientáció – tévutak és lehetőségek, EDUCATIO, Bp., 2016. 1. szám, 59-69. oldal. Utolsó letöltés10.25.
  4. Borbély-Pecze Tibor Bors: A tervezhetetlen pályafutás, Opus et Educatio, 2016. 4. szám, 432-438. oldal, 2016. Utolsó letöltés10.25.
  5. Borbély-Pecze Tibor Bors: Az egyéni tanácsadás elmélete: pályakonstrukciós kísérletek támogatása, Munkaügyi Szemle, 2015/2. szám, 13-25. oldal. Utolsó letöltés: 2023.10.25.
  6. Borbély-Pecze Tibor Bors (szerk): Az életpálya-tanácsadási rendszer fejlesztésének magyar stratégiai programja az egész életen át tartó tanulás keretrendszerében, Tempus Közalapítvány Bp., 2011.
  7. Borbély-Pecze Tibor Bors: Az életút támogató pályaorientáció (doktori értekezés), ELTE PPK, Bp., 2010. Utolsó letöltés: 2023.10.25.
  8. Borbély-Pecze Tibor Bors: Az életút-támogató pályaorientáció rendszere (habilitációs tanulmánykötet), Wesley János Lelkészképző Főiskola, 2017. Utolsó letöltés: 2023.10.25.
  9. Borbély-Pecze Tibor Bors: Értékek és pályatanácsadás Magyarországon. In: Suhajda Csilla Judit (szerk.) „Sok a levél, de egy a fa”. Tanulmányok a pályatanácsadás témaköréből (11–22). Gödöllő: SZIE GTK Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete. 2018.
  10. Borbély-Pecze Tibor Bors: Digitális pályatanácsadás: second life, avagy mégsem az? Opus et Educatio, 7(3), 193–202. 2020. Utolsó letöltés: 2023.11.29.
  11. Borbély-Pecze Tibor Bors: Korai iskolaelhagyás és életút-támogató pályaorientáció: támogató rendszer?,, QALL- Végzettséget mindenkinek!, Bp., 2013. Utolsó letöltés10.25.
  12. Borbély-Pecze Tibor Bors: A munka jövője, EDUCATIO, Bp., 2016. 4. szám. Utolsó letöltés10.25.
  13. Borbély-Pecze Tibor Bors (szerk.) Pályaválasztás, Pályaorientáció, Pályaedukáció, ELTE Eötvös Kiadó, Magyar Pedagógiai Társaság, Wesley János Kiadó, Bp. 2022.
  14. Borbély-Pecze Tibor Bors: Pályaépítést támogató rendszerek globális áttekintése. Előadás a Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztálya és a Magyar Közgazdasági Társaság Munkaügyi Szakosztálya közös rendezvényén. https://www.youtube.com/watch?v=3QRNFLmCDEM június 4.
  15. Borbély-Pecze Tibor Bors: Pályainformáció és pályaválasztás. Új Munkaügyi Szemle, 1(4), 39–46. 2020.
  16. Borbély-Pecze Tibor Bors: Pályaorientációs rendszerek Európában – az iskola szerepei. Munkaügyi Szemle Online: május 1–5. 2020.
  17. Borbély-Pecze Tibor Bors – Fazekas Ida: Válogatás a hazai pályaorientációs konferenciák és webináriumok anyagaiból, 2022, Profunditas Kft., online, 2023. február. Utolsó letöltés: 2023.11.18.
  18. Borbély-Pecze Tibor Bors – Fazekas Ida – Juhász Ágnes: Pályabolyongások, Pályaorientációról a Szakképzés 4.0. stratégia kapcsán, Új Pedagógiai Szemle, OFI, Bp., 2019. (7-8). Utolsó letöltés: 2023.11.18.
  19. Borbély-Pecze Tibor Bors – Fazakas Ida – Kenderfi Miklós – Tajtiné Lesó Györgyi: A pályainformációtól a közösségikarrier-konstrukcióig. A kettuneni közösségi médiára alapozott pályatanácsadási modell vizsgálata a hazai gyakorlatban. Új Pedagógiai Szemle, (3–4), 35–53. 2021. Utolsó letöltés: 2023.11.29.
  20. Borbély-Pecze Tibor Bors – Gyöngyösi Katalin: Pályaorientáció a finn oktatásban. Konferenciaabsztrakt In: “Oktatás egy változó világban – Kutatás, innováció, fejlesztés” – a Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesületének konferenciája, 2022. május 26-27., Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2022.
  21. Borbély-Pecze Tibor Bors – Gyöngyösi Katalin – Juhász Ágnes: Az életút-támogató pályaorientáció a köznevelésben 1., Új Pedagógiai Szemle, OFI, Bp., 2013. (5-6), 32-49. oldal. Utolsó letöltés10.25.
  22. Borbély-Pecze Tibor Bors – Gyöngyösi Katalin – Juhász Ágnes: Az életút-támogató pályaorientáció a köznevelésben 2., Új Pedagógiai Szemle, OFI, Bp., 2013. (7-8), 32-47. oldal. Utolsó letöltés10.25.
  23. Borbély-Pecze Tibor Bors – Jo Hutchinson: Work-based Learning and Lifelong Guidance Policies, ELGPN, 2014. Utolsó letöltés10.25.
  24. Borbély-Pecze Tibor Bors – Juhász Ágnes: Szakképzés és életpálya, Opus et Educatio, 5. évfolyam, 3. szám, 322-329. oldal, 2018. Utolsó letöltés10.25.
  25. Borbély-Pecze Tibor Bors – Pálvölgyi Lajos – Tajtiné Lesó Györgyi: Pályaedukációs tanulásmenedzsment-rendszerek – Elvárások és példák, Új Pedagógiai Szemle, Eszterházy K. K. E., MPT, Eger, 2021., 71. évfolyam, 09-10. szám. Utolsó letöltés: 2023.11.18.
  26. Borbély-Pecze Tibor Bors – Suhajda Csilla Judit: Pályaorientáció és tanárképzés, Opus et Educatio: Munka és Nevelés, 4. évfolyam 1. szám, 62-75. oldal, 2017. Utolsó letöltés10.25.
  27. Borbély-Pecze Tibor Bors – Suhajda Csilla Judit: Pályaorientációs szolgáltatások a pandémia első évében. Egy hazai és egy globális felmérés közös tapasztalatai. HÉRA: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete – Hungarian Educational Research Association 2021 konferencia.
  28. Borbély-Pecze Tibor Bors – Suhajda Csilla Judit – Kenderfi Miklós – Tajtiné Lesó Györgyi – Juhász Ágnes: Pályakonstrukció és pályaalkalmasság. Egyazon életpálya két olvasata. Új Pedagógiai Szemle 70 (9–10), 13–33. 2020. Utolsó letöltés: 2023.11.29.
  29. Borbély-Pecze Tibor Bors: A pályatanácsadás gazdasági hasznai. Közgazdasági Szemle. LXXII. évf., 2025. április, 405-417. o. Utolsó letöltés: 2025.05.12.

  30. Borbély-Pecze Tibor Bors: A pályaorientáció 21. századi trendjei. Rendszerek és szociális tanulás. Gyógypedagógiai szemle. 52 : 4 pp. 195-209. , 15 p. 2024.

  31. Borbély-Pecze Tibor Bors: Életpályaépítés interdiszciplináris megközelítésbenÚJ MUNKAÜGYI SZEMLE 5 : 3 pp. 2-10. , 9 p. 2024 Utolsó letöltés: 2025.05.12.

  32. Borbély-Pecze Tibor Bors: Duális képzés Európában: Vállalat és fiatal kapcsolata / (Munka)tapasztalat-szerzés, pályaszocializáció. Kecskeméti Szakképzési Centrum. Kecskemét. 2024.

  33. Borbély-Pecze, Tibor Bors: A NEET ( munkátlan, iskolázatlan) fiatalok helyzete. In: Esélyek és remények : Magyar Pedagógiai Társaság Szakmai Kollègium Budapest, Magyarország 2024.
  34. Budavári-Takács Ildikó – Csehné Papp Imola – Juhászné Klér Andrea – Mészáros Aranka -Torma Kálmán: Karrier és munkaerőpiaci tanácsadás, in Poór J. (szerk.) Menedzsment-tanácsadási kézikönyv, 25. fejezet, Akadémiai Kiadó, Bp., 2016.
  35. Budavári-Takács Ildikó – Bárdos Kinga (2024): A pályaorientáció jelentősége, gyakorlata, lehetőségei a köznevelési intézményekben. In: Hanák Zsuzsanna (szerk.): Kezdő lépések a tudományos karrier felé – STEM pályaorientációs e-kiadvány, Lyceum Kiadó, Eger, pp. 73–89. https://publikacio.uni-eszterhazy.hu/8329/1/73_Budav%C3%A1ri.pdf . Letöltés dátuma: 2025.08.06.
  36. Burányné Rákóczi Emese – Kun Richárdné: A továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás szakszolgálati protokollja, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., Bp., 2015. Utolsó letöltés10.25.
  37. Jackson, Charles (szerk.): Az európai pályaorientációs szakpolitikai hálózat (ELGPN) szakszótára, Az Európai Pályaorientációs Szakpolitikai Hálózat (ELGPN), Bp., 2013. Utolsó letöltés10.25.
  38. Csányi Veronika – Széll Krisztián: Középiskolás tanulók iskola- és pályaválasztási motivációi 2020/1, MKIK GVI, Bp., 2020. Utolsó letöltés10.25.
  39. Czövek Andrea – Fazakas Ida: Az Életgyakorlat-alapú alprogram koncepciója. Eger: EKE Líceum Kiadó, 118 p. 2018.
  40. Czövek Andrea – Fazakas Ida: Életgyakorlat-alapú alprogram – módszertani ajánlások. In: Magyar István ; Patkósné Hatvani Anikó (szerk.) Gyakorlati tanácsok a Komplex Alapprogram megvalósításához Eger, EKE Líceum Kiadó, 125-165. 2021.
  41. Designing and Implementing Policies Related to Career Management Skills (CMS), ELGPN, 2015. Utolsó letöltés10.25.
  42. Dorianne Gravina – Miha Lovšin: Career Management Skills: Factors in Implementing Policy Successfully, Concept note commissioned by ELGPN, ELGPN, 2012. Utolsó letöltés10.25.
  43. DOS – Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája, https://digitalisjoletprogram.hu/hu/tartalom/dos-magyarorszag-digitalis-oktatasi-strategiaja
  44. Fazakas Ida: A pályaválasztási tanácsadás jelene, jövője és fejlesztési lehetőségei a Pedagógiai Szakszolgálatokban, Munkaügyi Szemle Online 60. évf. 2 szám , 42-44. 2017.
  45. Fazakas Ida: A tanulók pályaelképzelése, pályaismerete – egy tágabb értelmezés vizsgálata In: Suhajda Csilla Judit (szerk.) „Sok a levél, de egy a fa”. Tanulmányok a pályatanácsadás témaköréből (34–54). Gödöllő: SZIE GTK Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete. 2018.
  46. Fazakas Ida: Az általános iskolai tanulók pályaismerete a statikus jellemzők mentén. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Válogatott tanulmányok a pedagógiai elmélet és szakmódszertanok köréből, (99-109) Komárno: International Research Institute, 2017.
  47. Fazakas Ida: Pályaorientáció az iskolában – célja, tartalma, módszerei, lehetőségei. In: Szilágyi István (szerk.) Szöveggyűjtemény a szociálpedagógus-képzés kurzusaihoz (92-140) Eger: Líceum Kiadó, 2017.
  48. Fazakas Ida: Pályaorientáció és tanárképzés. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Tanügy, Oktatás, Pályakép Konferencia : Program és absztraktok Großpetersdorf (Burgerland, Ausztria), 12. 2019.
  49. Fazakas Ida: Pályaorientációs módszertani eszközök – innovatív megoldások. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Alternatívák, Koncepciók, Innovációk, Grosspetersdorf: Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe, 10. 2019.
  50. Fazakas Ida: Irányok és zsákutcák: pályaorientációról az új szakképzési stratégia kapcsán. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) VIII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia = Vzdelávacia, výskumná a metodická konferencia: Program, tartalmi összefoglalók – Abstrakty, 24. 2020.
  51. Fazakas Ida: E-tanácsadás – egyéni és csoportos tanácsadás digitális térben. In: Engler – Rébay – Tóth (szerk.) Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet, 409. 2020.
  52. Fazakas Ida – Czövek Andrea: Gyorsjelentés a pályaválasztás előtt állók osztatlan tanárképzésről meglévő tudásáról, és a tanári pályáról alkotott véleményéről. In: Tanulmányok: Dr. Völgyesy Pál köszöntése 80. születésnapján (45-59) Budapest: Kontakt Alapítvány 2016.
  53. Fazakas Ida – Czövek Andrea: Az életgyakorlat-alapú alprogram módszertana. Tanító, január-február 1-2. szám, 22-25. 2020.
  54. Fazakas Ida – Czövek Andrea: Tervezz velünk! Pályaorientációs eszközök, játékok az Eszterházy Károly Egyetemen. In: Kenderfi Miklós (szerk.) 18 éves a „Gödöllői Pályaorientációs Iskola”: Tanulmányok a pályaorientáció témaköréből (52-56) Gödöllő: SZIE GTK Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete. 2018.
  55. Fehér könyv a mesterséges intelligenciáról: a kiválóság és a bizalom európai megközelítése, Európai Bizottság, Brüsszel, 2020. (EU) Utolsó letöltés 2023.10.25.
  56. Fehérvári Anikó – Felső Edit – Benkő Bernadett – Varga Aranka: Preventív programok a korai iskolaelhagyás csökkentésére a nemzetközi szakirodalom alapján, Iskolakultúra, Évf. 32 szám 2. 74-82. oldalak, Pécs, 2022. Utolsó letöltés: 2023.11.23.
  57. Fehérvári Anikó – Híves Tamás: Tanulói preferenciák, oktatáspolitikai szándékok, Educatio 26 (4), pp. 567–580, 2017. Utolsó letöltés: 2023.11.18.
  58. Fehérvári Anikó – Szemerszki Marianna: Tanulási utak a közoktatásban és a felsőoktatásban, Educatio 28 (4), pp. 645–658, 2019. Utolsó letöltés: 2023.11.18.
  59. FEHÉRVÁRI Anikó (2014): A szakmai képzés és társadalmi átalakulás. Új mandátum könyvkiadó. Bp.
  60. FEHÉRVÁRI Anikó – FELSŐ Edit – BENKŐ Bernadett – VARGA Aranka (2022): Preventív programok a korai iskolaelhagyás csökkentésére a nemzetközi szakirodalom alapján. Iskolakultúra. 32 évf. 2. sz. p. 74-82. https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/43607/42848. Utolsó letöltés: 2023.11.23.
  61. FEHÉRVÁRI Anikó – HÍVES Tamás (2017): A középfokú továbbtanulás néhány jellemzője. Új Pedagógiai Szemle 2019. 1-2. sz. p. 100-108. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://epa.oszk.hu/00000/00035/00191/pdf/EPA00035_upsz_2019_01-02_100-108.pdf&ved=2ahUKEwjm9-TaoLKGAxXn-gIHHdksDs0QFnoECBAQAQ&usg=AOvVaw1UazC2mQGNTR3abGIj1lOY. Utolsó letöltés: 2024.05.29.
  62. Fehérvári Anikó – Varga Aranka: Reziliencia és inklúzió az Arany János Programokban, PTE-BTK, Pécs, 2018., Utolsó letöltés: 2023.11.24.
  63. Guidelines for Policies and Systems Development for Lifelong Guidance: A Reference Framework for the EU and for the Commission, ELGPN, 2015. Utolsó letöltés10.25.
  64. Györgyi Zoltán (2019): Változások a hazai szakképzésben 2004–2019. Educatio, 28. évf. 1. sz. 105–120. http://real.mtak.hu/102511/. Letöltés dátuma: 2025.02.02.
  65. Györgyi Zoltán (2022): A negyedik ipari forradalom és a szakképzés. Educatio, 31. évf. 1. sz. 56–69. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiFhP-pzPuDAxUA8gIHHWb8AB8QFnoECA4QAQ&url=http%3A%2F%2Freal.mtak.hu%2F152185%2F1%2F1419-8827-article-p56.pdf&usg=AOvVaw2eT6S_T7o4rsUanjdQQLru&opi=89978449. Letöltés dátuma: 2025.02.02
  66. Györgyi Zoltán – Piacsek László Zoltán (2024): Változások és ellentmondások: a Szakképzés 4.0. program első tapasztalatai Baranya vármegyében. In: ÁTTEKINTÉS II. Tanulmánykötet. PTE-BTK Neveléstudományi Intézet. Pécs. 317-329. o. https://pea.lib.pte.hu/handle/pea/45579. Letöltés dátuma: 2025.02.01.
  67. Horváth Krisztina (2024): Pályaorientáció a köznevelésben különös tekintettel a Pályaorientációs Mérőeszköz /POM által nyújtott lehetőségekre. Oktatási Hivatal Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ. Pécs. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Pecs/2025/Szakmai_anyag_palyaorientacio.pdf&ved=2ahUKEwitren8h_aOAxWTwAIHHZAoMTEQFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw3PSpvjaXaYy_fs6hVurpZe. Letöltés dátuma: 2025.08.06.
  68. Investing in career guidance, Cedefop, European Commission, ETF, ILO, OECD, UNESCO, European Training Foundation, 2021. https://www.etf.europa.eu/en/publications-and-resources/publications/investing-career-guidance, Utolsó letöltés 2023.10.25.
  69. Juhász Ágnes: A megváltozott készségigény és az új technikai lehetőségek hatása az életút-támogató pályaorientációra és a felnőttképzésre. A munkaerőpiac által elvárt készségek. Előadás az MPT Pályaorientációs Szakosztálya és a MKT Munkaügyi Szakosztálya közös rendezvényén. 2018.
  70. Juhász Ágnes – Borbély-Pecze Tibor Bors – Tajtiné, Lesó Györgyi: Az e-tanácsadás helyzete és lehetőségei az életút-támogató pályaorientációban. In: Engler, Ágnes; Rébay, Magdolna; Tóth, Dorina Anna (szerk.) Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia: Absztraktkötet. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért 475 p. p. 409. 2020.
  71. Jó példák az életvezetési készségfejlesztéshez Magyarországon, Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Budapest, 2023. Utolsó letöltés10.25.
  72. Kenderfi Miklós (szerk.): 18 éves a „Gödöllői Pályaorientációs Iskola” Tanulmányok a pályaorientáció témaköréből, Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete, Gödöllő, 2018. Utolsó letöltés 2023.10.25.
  73. Kenderfi Miklós – Kulcsár Szilvia – Fűrész István: Régi kihívások, új válaszok –a duális szakképzés pályaszocializációt előtérbe helyező, új típusú megközelítése. Studia Mundi – Economica Vol. 9. No. 2., 2022. Utolsó letöltés11.29.
  74. Klein Sándor (szerk): A munka jövője: MTMI foglalkozások jövőképe a 21. században, EDGE 2000 Kiadó, Bp, 2021.
  75. Kovács Mónika – Suhajda Csilla Judit (2023): Pályaorientációs protokoll pedagógusoknak – szakmai-módszertani útmutató a pályaorientációs órák tervezéséhez, szervezéséhez és megvalósításához. Családbarát Magyarország Központ Nonprofit Közhasznú Kft., Budapest. https://csalad.hu/resources/pdf/Palyaorientacios_protokoll_e-verzio_kartyakkal.pdf. Letöltés dátuma: 2025.08.06.
  76. Lifelong guidance policy and practice in the EU, Európai Bizottság, 2020. Utolsó letöltés10.25.
  77. Magyarország mesterséges intelligencia stratégiája, ITM, Bp., 2020. (Digitális Jólét Program) Utolsó letöltés 2023.10.25.
  78. Magyar Éva – Széll Krisztián – Tóth Katalin: Általános iskolások pályaválasztása, 2021, MKIK GVI, Bp. 2021. Utolsó letöltés10.25.
  79. Magyar István – Czövek Andrea – Fazakas Ida: Megalapozó tanulmány az életgyakorlat-alapú iskolai programok fejlesztéséhez. Eger: EKE Líceum Kiadó, 58 p. 2018.
  80. Magyar István- Fürné Mosoni Anita -Vinczéné Sós Tünde- Czövek Andrea – Fazakas Ida – Kaló Anikó – Krivarics Éva – Mikó Attiláné -Patkósné Hatvani Anikó: Az Életgyakorlat-alapú alprogram módszertani eszköztára. Eger: EKE Líceum Kiadó, 96 p. 2018.
  81. Mártonfi György: A szakképzés intézményrendszerének átalakulásai, Educatio 25 2016. (1). Utolsó letöltés10.25.
  82. MESTERHÁZI Zsuzsa – SZEKERES Ágota (2023): A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése. ELTE Bárczi G. Gyógypedagógiai Kar. Bp.
  83. Olteanu Lucián Líviusz: Pályaválasztási nehézségek vizsgálata középiskolás diákok körében, Neveléstudomány, 2023. (1), 25-36. oldal, ELTE, Bp., 2023. Utolsó letöltés10.25.
  84. Annemarie Oomen & Peter Plant: Early School Leaving and Lifelong Guidance, ELGPN, 2014. Utolsó letöltés10.25.
  85. Palencsárné Kasza Marianna (2023): Esélyek és kihívások – SNI és BTMN tanulók a szakképzésben. https://erasmusplusz.hu/szakertoi_tanulmanyok/eselyek-es-kihivasok-sni-es-btmn-tanulok-a-szakkepzesben. Letöltés dátuma: 2025.02.01.
  86. Páskuné Kiss Judit: A pályaorientáció pszichológiai alapjai, Debreceni Egyetemi Kiadó, Debrecen, 2015. Utolsó letöltés10.25.
  87. Pálvölgyi Lajos: Mire alkalmas egy pályaválasztási fesztivál és mire nem? Munkaügyi Szemle.hu, 2022. október. Utolsó letöltés: 2023.11.29.
  88. Piacsek László Zoltán: A kamara szerepe a munka világára való felkészítésben, in Munka és Egészség, szerk. Tibold Antal, Edge 2000 Kiadó Kft. Bp., 2018. Utolsó letöltés10.25.
  89. Piacsek László Zoltán: A Baranya megyei általános iskolák pályaorientációt támogató tevékenységei, Dél-Dunántúli Gazdaság, PBKIK Pécs, 2022. március. Utolsó letöltés10.25.
  90. Savickas, Mark L.: Kézikönyv az élettervezési tanácsadáshoz, FETA, Bp., 2019. Utolsó letöltés10.25.
  91. Strengthening the Quality Assurance and Evidence-base of Lifelong Guidance, ELGPN, 2015. Utolsó letöltés10.25.
  92. Suhajda Csilla Judit: A pályaorientációs tevékenység változása és megvalósulása a köznevelésben a rendszerváltozástól napjainkig, különös tekintettel az információs folyamatokra (doktori értekezés), PTE-BTK, Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 2017. Utolsó letöltés10.25.
  93. Suhajda Csilla Judit (szerk.) „Sok a levél, de egy a fa”. Tanulmányok a pályatanácsadás témaköréből, SZIE GTK Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete, Gödöllő, 2018.
  94. Suhajda Csilla Judit – Kovács Mónika – Ercsey-Orbán Melánia: A szülők szerepe és lehetőségei a pályaorientáció folyamatában elméletek, trendek a hazai és a nemzetközi kutatások, publikációk alapján, Családbarát Magyarország Központ. 2022. Utolsó letöltés: 2023.11.29.
  95. Susskind, Richard és Daniel: A szakmák jövője, Antall József TK, Bp., 2018.
  96. Szakképzés – Készségek a jelen és a jövő munkavállalói számára (2022). Európai Bizottság. https://op.europa.eu/webpub/empl/VET-skills-for-today-and-future/hu/index.html. Utolsó letöltés: 2024.01.26.
  97. Szakképzés 4.0 Stratégia, ITM Bp., 2019. Utolsó letöltés10.25. Hatályos Szakképzés 4.0 Stratégia és Cselekvési terv, Utolsó letöltés: 2023.12.05.
  98. Szellő János (szerk.) (2015): Fogyatékos és egészségkárosodott fiatalok pályaorientációjának helyzete. Országos KID Egyesület. Debrecen.
  99. Szilágyi Klára – Szellő János (2015): Fogyatékos és egészségkárosodott fiatalok pályaorientációjának elősegítése. Országos KID Egyesület. Debrecen.
  100. Szilágyi Klára (szerk.): A Pályaorientáció szerepe a társadalmi integrációban, Szent István Egyetem, Bp., 2012. Utolsó letöltés 2023.10.25.
  101. Török Réka (2017): A pályadöntések mesterei. Szerzői magánkiadás, Budapest.
  102. Tudlik Csilla: A pályaérdeklődés kialakításának fontossága az iskolai munkában, in Kihívások és megoldások a XXI. század pedagógiájában (szerkesztette: K. Nagy Emese és Zagyváné Szűcs Ida), 103-132. oldal, EKKE Líceum Kiadó, Eger, 2021. Utolsó letöltés10.25.
  103. Tajtiné Lesó Györgyi: Az információfeldolgozás szerepe a pályaorientáció pedagógiai folyamatában, in Kihívások és megoldások a XXI. század pedagógiájában (szerkesztette: K. Nagy Emese és Zagyváné Szűcs Ida), 133-144. oldal, EKKE Líceum Kiadó, Eger, 2021. Utolsó letöltés10.25.
  104. Tajtiné, Lesó Györgyi: Career orientation day in online setting for upper secondary school students. In: Mező, Ferenc; Mező, Katalin (szerk.) Program and Abstracts of the VI. International Interdisciplinary Conference Debrecen, Magyarország : Kocka Kör pp. 223-224. 2021.
  105. Tajtiné Lesó Györgyi: Gamifikációs lehetőségek a szakszolgálat által végzett pályaválasztási tanácsadó munkában. In: Tajtiné Lesó Györgyi szerk. (2021) Pályaorientáció, mint pedagógiai folyamat egy projekt szemszögéből. Eger: Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat. pp 98-109. 2021.
  106. Tajtiné Lesó Györgyi – Bogárdi Tünde: Gimnáziumi tanulók munkaérték preferenciái a felsőoktatási továbbtanulás aspektusából. In: Karlovitz János Tibor-Torgyik Judit (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra. Komárno, Slovakia: International Research Institute sro, pp 251-258. 2020.
  107. Tajtiné Lesó Györgyi: Innovation compulsions and opportunities in school career orientation work. In: Mező, Ferenc; Mező, Katalin (szerk.) Innovációs stúdium Debrecen, Magyarország : K+F Stúdió 163 p. pp. 72-73. 2020.
  108. Tajtiné Lesó Györgyi: Iskolai pályaorientáció lehetőségei a digitális munkarendben. In: Engler, Ágnes; Rébay, Magdolna; Tóth, Dorina Anna (szerk.) Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért 475 p. p. 407. 2020.
  109. Tajtiné Lesó Györgyi: Középiskolaválasztás előtt álló általános iskolás tanulók továbbtanulási aspirációi. In: Molnár, Gyöngyvér; Tóth, Edit (szerk.) A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia Szeged, 2021. november 18-20. : program, előadás összefoglalók Szeged, Magyarország: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet 690 p. p. 149. 2021.
  110. Tajtiné Lesó Györgyi: Különleges bánásmódot igénylő gyermek” státusszal rendelkező diákok munkaérdeklődésének vizsgálata. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Szakmódszertani és pedagógiai tanulmányok a világjárvány idején. Komarno, Slovakia: International Research Institute s.r.o.. pp 263-272. 2021.
  111. Tajtiné Lesó Györgyi – Majoros Kitti: A kiemelt figyelmet igénylő tanulók pályaorientációs folyamatának támogatása. In: Pacsuta István (szerk.) A hátrányos helyzet szociálpedagógiai aspektusai Eger: EKKE Líceum Kiadó, pp 63-72. 2021.
  112. Tajtiné Lesó Györgyi: Online pályaorientációs nap a digitális munkarendben. Absztrakt p 90.: In: Agria Média 2020 ICI 16. Információ- és Oktatástechnológiai Konferencia. Eger: EKKE Líceum Kiadó. 2020.
  113. Tajtiné Lesó Györgyi: Pályaoris ötlettár-Iskolai pályaorientációs munka az offline és online térben. Budapest: NSZFH – Euroguidance Magyarország. 2021.
  114. Tajtiné Lesó Györgyi (szerk.): Pályaorientáció, mint pedagógiai folyamat egy projekt szemszögéből. Eger: Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat. 2021.
  115. Tajtiné Lesó Györgyi: Pályaorientációs Nap lehetőségei a középiskolai online oktatás keretein belül. In: Molnár, György; Buda, András (szerk.) Oktatás – Informatika – Pedagógia 2021 Konferencia. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet 88 p. p. 80. 2021.
  116. Tajtiné Lesó Györgyi: Szociálpedagógusok pályaorientációs eszköztára a korai iskolaelhagyás prevenciója során. In: Pacsuta István (szerk) „Szocped innovációk” – Szociálpedagógus képzésben résztvevők országos konferenciája, Absztraktkötet. Eger, EKKE Líceum Kiadó. 2021.
  117. Tajtiné Lesó Györgyi: Továbbtanulási aspirációk és az iskolai pályaorientációs munka kapcsolata a konstruktív pedagógia aspektusából. In: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Pécs. Absztraktkötet 514.p, 2022.
  118. Tajtiné Lesó Györgyi: The theoretical background and prevention options of early school leaving. In: Mező, Ferenc; Mező, Katalin (szerk.) Innovációs stúdium Debrecen, Magyarország : K+F Stúdió 163 p. pp. 127-128. 2020.
  119. Tajtiné Lesó Györgyi – Borbély-Pecze Tibor Bors – Juhász Ágnes – Kenderfi Miklós „Karanténtanácsadók”. Hazai pályaorientáció, pályaedukáció a karantén alatt a tanácsadók szemszögéből. Új Pedagógiai Szemle, (5–6) 39–58. 2020.
  120. The Evidence Base on Lifelong Guidance: a Guide to Key Findings for Effective Policy and Practice, ELGPN, 2014. Utolsó letöltés10.25.
  121. Varga Aranka (szerk.): A nevelésszociológia alapjai, PTE-BTK, Pécs, 2015. Utolsó letöltés: 2023.11.24.
  122. Vuorinen, Raimo és Anthony G. Watts (szerk.): Az élethosszig tartó pályaorientációs szakpolitika fejlesztése: Európai Kézikönyv, (ELGPN), Bp., 2013. Utolsó letöltés 2023.10.25.
  123. G. Watts: Életpálya-tanácsadási rendszer kialakítása Magyarországon, Nemzeti Pályaorientációs és Pályatanácsadó Intézet, Cambridge, Egyesült Királyság, TÁMOP 2.2.2 Programirányítás Foglalkoztatási és Szociális Hivatal, Bp., 2010.